Quantcast
Aro 10 Spartana, întoarce priviri chiar si la Paris – Auto 4×4
Aro

Aro 10 Spartana, întoarce priviri chiar si la Paris

Românii n-au gustat modelul decapotabil Aro 10 Spartana, un fel de buggy, cu portiere scurte, fără geam și parbriz rabatabil, produs la Câmpulung începând din 1996, dar asamblat și în Italia, de Atessa. Dar, la Paris, de exemplu, un exemplar a fost surprins recent pe străzi.

La începutul anilor 1980, când a apărut, Aro 10 era un model vizionar. Se poate spune că a fost printre pionierii clasei SUV-urilor citadine de astăzi. Dar, degeaba a fost ideea bună.

Calitatea fabricației și motoarele și transmisiile proaste au limitat succesul mașinii, chiar dacă, la acea vreme, a fost promovată destul de susținut și pe piețe occidentale, precum Marea Britanie (vândut sub numele „Dacia Duster”) ori Italia (vândut sub numele ACM Enduro x4).

După Revoluție, Aro Câmpulung a încercat revitalizarea Aro 10 cu motoare și mecanică de import, de la Renault, Peugeot sau Daewoo. Însă, caroseria tot proastă era.

Aro 10 Spartana, inspirat probabil de modelele Renault Rodeo și Citroen Mehari, a apărut la sfârșitul lui 1996. Era un SUV-uleț recreațional decapotabil, cu portiere scurt, fără geam, și parbriz rabatabil.

A fost dotat inițial cu un motor de 1.2 litri și 54 de cai putere de la Renault Twingo, cuplat la o cutie de viteze cu 4 trepte și tracțiune doar pe puntea spate. În 1997, a apărut și varianta de Spartana cu tracțiune integrală, echipată cu motoarele Dacia de 1.4 și 1.6 litri.

Începând cu anul 1997, încep să fie disponibile pentru Aro 10 și alte motoare „occidentale”, provenite de la Renault Mégane (diesel si benzină), Daewoo, cel de 1.6 16v de la Nubira, precum și de la Peugeot (1.9 diesel). De asemenea, sunt oferite și motoarele clasice Dacia, dar modernizate, cu injecție de benzină.

SURSA

Tags
Close