Quantcast
ARO 240 a pornit o intreaga revolutie in segmentul 4×4 – Auto 4×4
Aro

ARO 240 a pornit o intreaga revolutie in segmentul 4×4

Urmaresc foarte multe canale de Youtube cu masini. Printre acestea exista un tip din State care face reviewuri la o gramada de masini. De curand a facut un review la un Mercedes Benz G55 AMG modificat de Brabus care are 6 roti. Toate 6 au tractiune, deci nu este doar 4×4, este 6×6.

Trecand peste asta, stiam deja ca o buna parte din marii producatori s-au inspirat din legendarul ARO 240, masina 100% romaneasca. Acest tip de pe Youtube a facut review si la G Class-ul normal, cel cu 4 roti, dar cand m-am uitat la episodul cu varianta 6×6, mi-a sarit in ochi detaliul clar ca G Class-ul este in mare parte un ARO 240. Chiar daca Mercedes a tras si profitat la maxim pe aceeasi caroserie si acum 40 de ani si in prezent, acest model se trage clar din ARO 240. Mercedes vinde aceeasi caroserie de acum 40 de ani cu preturi de aproape 20 de ori mai mari. Desigur, masina este mult mai evoluata, electronizata, luxoasa, tehnologizata, dar baza este fix aceeasi. Si asta se vede in filmuletul in care tipul de pe Youtube a prezentat caroseria normala. Chiar el explica toate aceste aspecte si optiunile in plus care au trebuit adaugate pentru ca asa cer anumite legi. In rest este aceeasi caroserie cu lufturi imense, geamuri drepte si balamale de la usi care se vad prin lufturi, dar nu mai costa 5000$, ci 100000$.

Mi-a sarit in ochi acest aspect si am facut imediat o legatura cu macheta noastra ARO 240 pe care o construim cu totii. Asta pentru ca o construim pe bucatele si pana incepe sa se intreageasca si sa se lege piesele intre ele, ai timp sa le analizezi pe cele desfacute. Eu unul am analizat si acasa si facand macheta de la magazin. Un cadru prin care am inceput sa scriu acest articol si pe care-l aveam deja intiparit in gand pentru ca stiam de la macheta cum arata, este cel cand prezinta motorul lui G Class si automat deschide si inchide capota. Aripile, capota, interiorul capotei, inchiderea capotei este totul la fel ca la ARO 240, dar este o masina 2019 de 100000$. Iar cea 6×6 costa aproximativ 1000000$. Da, cu un 0 in plus.

Mi-a sarit in ochi acest aspect si am facut imediat o legatura cu macheta noastra ARO 240 pe care o construim cu totii. Asta pentru ca o construim pe bucatele si pana incepe sa se intreageasca si sa se lege piesele intre ele, ai timp sa le analizezi pe cele desfacute. Eu unul am analizat si acasa si facand macheta de la magazin. Un cadru prin care am inceput sa scriu acest articol si pe care-l aveam deja intiparit in gand pentru ca stiam de la macheta cum arata, este cel cand prezinta motorul lui G Class si automat deschide si inchide capota. Aripile, capota, interiorul capotei, inchiderea capotei este totul la fel ca la ARO 240, dar este o masina 2019 de 100000$. Iar cea 6×6 costa aproximativ 1000000$. Da, cu un 0 in plus.

Asa cum scrie si in revistele machetei ARO 240, acest model cand a debutat a intors foarte multe capete, iar marii producatori consacrati ai lumii au inceput treptat sa copieze sau sa imprumute idei de la modelul autohton. Land Rover si mai ales Mercedes sunt cei care au reprodus modelele lor asemanator cu modelul machetei noastre. Mai jos avem filmuletul de pe Youtube in care Doug DeMuro prezinta varianta cu 4 roti a lui Mercedes G Class, in care putem vedea exact cum o mare parte din masina de acum 40 de ani a primit doar mici imbunatatiri in varianta moderna.

Tags

Leave a Reply

Close