Aro
ARO, la prima prezentare pe piaţa braziliană
Evenimentul a avut loc pe data de 29 decembrie 1990, într-un mediu festiv, prezentat de importatorii brazilieni, dar şi de presa de profil din acea perioadă.
După ce, în numărul anterior al ziarului nostru, specialistul ARO, inginerul Liviu Pop, ne-a relatat despre evenimentul „istoric” pentru industria auto din Uruguay şi anume primul export de automobile „Made in Uruguay” către Brazilia, acum, vă relatăm aprecierile de care s-au bucurat automobilele ARO la primele teste în Brazilia. Vă prezentăm toate acestea, aşa cum au apărut şi au fost relatate în presa din Brazilia, la momentul respectiv. În continuare, avem traducerea articolului despre ceea ce a însemnat ARO pentru brazilieni. Toată descrierea a fost publicată în ziarul „Jornal do Brazil”, din data de sâmbătă, 29 decembrie 1990. Materialul, care a avut dedicate două pagini de ziar (text şi imagini cu ARO), este semnat de jurnalistul brazilian, Vitor Paz, din Porto Alegre. În aceeaşi publicaţie se poate vedea, pe prima pagină, maşina de la Câmpulung într-o imagine impresionantă, alături de o descriere pe măsură, ceea ce a ocupat încă jumătate din prima pagină a publicaţiei.
România prezintă jeepul ARO
Modelul importat de firma Gaucha Car poate fi folosit pentru lucru în zonele rurale sau pentru momentele de recreare. După ce industria auto sovietică a adus gama de automobile Lada, din România, începe să sosească pe piaţa braziliană jeepul ARO. Un automobil, care, în teren accidentat, este incredibil de maleabil şi este confortabil în traficul urban. Firma Gaucha Car, concesionarul Volkswagen din oraşul Porto Alegre, deja a început să comercializeze acest model, importat de la firma care le fabrica, J.C. Lestido din Montevideo. Aceasta a început vânzarea automobilelor ARO şi în Argentina şi Chile. Pentru că autoturismul este echipat cu motor Volkswagen de 1.596 centimetricubi, importat din Brazilia, ARO a ajuns pe piaţa braziliană fără taxe vamale, în baza acordului dintre cele două ţări, intitulat Protocol de Expansiune Comercială (PEC). Preţul promoţional, pentru primul lot importat de numai 5 auto, este de 1.980.000 de cruzeiro (aproximativ 10.150 USD). Directorul comercial al firmei Gaucha Car, domnul Ciro Andreolli, nu consideră că este un concurent pentru Lada Niva, „pentru că este vorba de un model cu un alt tip de construcţie, cu o capacitate de încărcare de 700 kilograme, destinat pentru lucru în zonele rurale sau pentru momentele de recreare.”