Aro
Cu cât se vinde un Aro fabricat acum 20 de ani

Vechile automobile comuniste Aro sunt căutate de colecționari, iar unele modele au ajuns să coste bani serioși. Colecționarii se uită de multe ori cu jind, iar în unele cazuri acestea sunt cumpărate de oameni cu bani din străinătate.
Mașinile de colecție autohtone costă de multe ori o mică avere, chiar dacă nu ajung la milioanele de euro cu care se vând unele în alte țări. Este și cazul unui Aro 246, fabricat acum 20 de ani, care se vinde cu aproape 15.000 de euro. Anunțul a fost publicat pe Facebook, pe un grup în care își dau întâlnire fanii mașinilor românești.
„Vând ARO 246 motor Andoria E3, cv Eaton, fabricație 2005 cu următoarele dotări: Servo, geamuri fumurii omologate, radio cd, temporizator ștergătoare, ceas oglinda interioara, sirocco webasto, proiectoare, Blocant spate, interior piele de fabrica, carte service, proprietar unic în țară. Preț 14.500 euro”, e scris în mesajul care mai cuprinde datele de contact ale proprietarului și precizarea că „mașina se deplasează pe orice distanță.”
Reacțiile au venit imediat, iar numeroși internauți s-au interesat de starea mașinii și au cerut detalii.
„Arată superb înainte de toate! Prețul este ușor prohibitiv, dar pentru un adevărat pasionat…”, a scris cineva.

„Cel mai ieftin G-Klasse!”, a glumit cineva. „La banii ăștia nu o s-o vinzi în veci! Un VW Tuareg 3000 V6 la 14 ani costă 9.000-10.000 euro în stare impecabilă și full dotari, fără nici un grad de comparație! Eu, care am avut și una și alta, îți spun că dacă iei 3.000 euro pe el să-l dai, dacă nu ține-l pentru tine”, a comentat altul.
„Din alea găsești cu miile de vânzare, Aro în starea cum se prezintă cel din postare cam câte crezi că sunt la vânzare? O mașină cu cât este mai rară, cu atât este mai valoroasă. Ca să știi și tu să nu comentezi degeaba!”, a intervenit altcineva în discuție.
„Atât mi-am permis”
„Ce frumos e. Doamne ajută să-l ia cineva care să-l îngrijească şi să se bucure de el. Pentru o secundă mi-am imaginat că eu sunt acea persoană şi acum e al meu. Atât mi-am permis”, a scris altul.
„La prețul asta mai pun 1.000 de euro și îmi iau un X5 din 2013”, a insistat cineva. A fost imediat pus la punct de colecționari. „Cu volan pe dreapta”, l-a ironizat altul. „Ia-ți”, a scris altcineva. „Și trebuie să ne spui nouă? Ia-ți vere…”
Altul s-a dovedit mai înțelegător. „Te cred, știu ce zici, dar na. Un pasionat dă banii aștia”, a scris el. „Peste 10 ani valoarea X5 ului scade, peste 10 ani valoarea Aro-ului crește și mai mult”, a punctat altul. „Valoare are pentru cei care au trăit și copilărit cu ea. Potențialii doritori dispar și ei cu trecerea timpului. Nu mai spunem că urmașul posesorului o va vinde pe o excursie în Dubai… ARO este o masina pentru bărbații adevărați. Mai greu asta la generațiile viitoare de pensați cu unghiuriile cu lac. Pasiunea pentru ARO este un mix între trecut, aprecierea în trafic și un cost de achiziție rezonabil. Spor la vânzare!”, a scris cineva.

„E o bijuterie”
„Nu ai cum să faci comparație. Greșești. Este bijuterie”, a scris altcineva. „Dacă aș putea să o cumpăr aș lua-o…”, a oftat altul. „X5 are oricine. Dacă vrei să fii cineva cu exemplarul acesta de ARO îți atragi multă atenție, chiar mai multă decât într-un Mercedes G…”, a scris cineva.
Nu au lipsit nici vocile critice, dintre care unele au ironizat automobilul scos la vânzare.
„La anul și la mulți ani prețul ăsta. Dacă iei 14.000 de euro mai dau eu 3.000 în plus peste prețul tău”, a scris cineva. „Cu tot cu casă este prețul ăsta?”, i-a ținut altul isonul. „Da, sigur, cu casa câinelui cu tot”, a fost altă ironie. „Și totuși, care sunt dotările în afară de piele? Temporizator ștergătoare și servo? Aaa… și geamuri fumurii. E cam full modelul ăsta”, a scris altul.
„Orice anunț auto trebuie să conțină și kilometrajul actual și puterea motorului. N-ar strica și niște poze interioare cu scaunele spate. Și, sincer, nu știam că s-a fabricat și în 2005”, a fost alt mesaj.
„Încă se făceau acest tip pentru Poliția de Frontieră”, l-a lămurit cineva. „Și ăsta tot de la poliție a fost cumpărat, dar din Polonia”, a intervenit un internaut.
Ce spun colecționarii
Nu au lipsit însă nici aprecierile adevăraților colecționari. „Felicitări proprietarului, am avut 243 cu andoria de 90 cai, cutie în 5 trepte. Motoare silențioase și foarte fiabile pentru vremea aceea”, a scris cineva. „Doar pentru pasionați și colecționari. Această nișă de clienți e foarte redusă, însă la cum arată, proprietarul, cu ceva noroc, își ia banii pe ea”, a comentat altul. „Nu este pentru săraci. Exclus. E numai pentru pasionați care pot să îl întrețină”, a scris cineva. „Superb exemplar. Cine cunoaște știe că așa este”, a completat altul.
„Când apare un Aro care nu e de vânzare toți întreabă cât costă și dacă se vinde.. Ăsta se vinde și toți zic că e scump…”, a fost încă o observație între altele nenumărate.