Quantcast
Cu legenda 4×4 prin oraș: Mercedes-Benz G500 – Auto 4×4
Mercedes

Cu legenda 4×4 prin oraș: Mercedes-Benz G500

Am dus o legendă a off-road-ului în junglă. Jungla din București. Am făcut un test de consum pentru excentrici!

Blasfemie! Asta vă trece acum prin minte. Cum să duci o bestie a șoselelor, cu un nume în off-road și o reputație în numeroase forțe armate ale lumii, tocmai prin București? Ce v-a trecut prin minte? Vă și văd întrebând pe Facebook-ul nostru. Ei bine, aflați că majoritatea SUV-urilor, categorie unde intră și G500, la final de zi, nu părăsesc asfaltul. Aproape niciodată, iar când ies pe teren accidentat, puteai să treci pe acolo și cu un Smart.

Să nu ne mințim, sunt mulți care le conduc preponderent în oraș. Așadar, cu asta în minte, cu teste off-road în numerele anterioare ale revistei și cu doar câteva ore alături de G500, am pornit într-un test de consum neconvențional.

L-am făcut pe bucla urbană pe care unii dintre voi o știu din numerele anterioare. Am păstrat aerul condiționat pornit, ventilația în scaun pornită și am folosit și radioul. Totuși, conducem un G500 de peste 150.000 de euro, să ne simțim bine! Așadar, întrebarea este: câți litri peste cei 13,8 la sută declarați consumă un G500 în București? Ei bine, ori sunt un văr foarte îndepărtat al domnului Plattner, ori G-ul cel nou este economic.

Pentru că am reușit să mă apropii onorabil de valorile oficiale. Nu m-am străduit prea tare, doar am condus civilizat și am evitat accelerațiile bruște și am lăsat cutia automată să facă toată treaba. A fost unul dintre cele mai ușoare teste de consum pe care le-am făcut.

Am parcurs 25 de kilometri prin Capitală într-o oră și nouă minute. Viteza medie a fost de 22 km/h, iar consumul afișat a fost de 16,1 litri la sută. Deloc rău pentru un V8 de patru litri pe un off-roader de 2,5 tone. Dar tot este păcat să-l ții aici, scoate-l pe teren accidentat!

Consum extraurban

Teoretic, aici consumă 10,6 litri la sută. Dacă nu apeși tare pe gaz.

Consum urban

Nemții declară 13,8 litri la sută în acest mediu. Rezonabil.

Verdict

G-ul nou este fix cum speram să fie. V8-ul este chiar economic pentru ce oferă, dar nu are rezervor de 100 de litri degeaba. Ne place infuzia de tehnologie pe platoul în stil vechi. Mercedes a înțeles exact cum să fie noul G!

Tags

Leave a Reply

Close