Off-Road
Dacia Duster vs Audi Q7 în off-road.
O Dacia Duster 4WD a zdrobit efectiv un Audi Q7 quattro în off-road. Cele două încearcă să urce aceeași rampă, dar SUV-ul german nu pare să aibă vreo șansă.
Dacia Duster pare o pradă ușoară în fața lui Audi Q7. Măsoară 4,34 metri în lungime, 1,80 în lățime și 1.69 în înălțime. Deși dimensiunile îl recomandă pentru segmentul compact, SUV-ul românesc rămâne în segmentul mic grație (sau din cauza?) gamei de motorizare.
SUV-ul din filmare are motorul diesel 1.5 dCi, care dezvoltă 115 cai putere și care este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte.
În colțul opus este Audi Q7 de primă generație. Are 5,08 metri în lungime, 2 metri în lățime și 1,77 în înălțime. Irelevant în acest testul Duster Cool Travels este faptul că mașina are volanul pe partea dreaptă.
“Germanul” are motor cu o capacitate dublă față de rivalul său. Este pus în mișcare de un 3.0 TDI cu 245 de cai putere, cuplat la o transmisie automată.
Cele două ies în afara asfaltului și încearcă să urce o rampă acoperită de zăpadă moale. În partea superioară a rampei însă, stratul de zăpadă a înghețat.
După mai multe tentative eșuate pentru ambele, Dacia Duster reușește să urce rampa. Lucrurile stau însă altfel pentru Audi Q7. Nu reușește să prindă suficientă aderență și roțile se rotesc ineficient, aruncând zăpadă în jur. Nici pe alt traseu de urcare n-a avut mai mult noroc, nici chiar după ce a scos din mașină tot ce putea scoate, ca să o facă mai ușoară. Nu i-a fost de folos nici elanul luat pentru a prinde viteză în rampă.
Dacă poziția volanului nu contează în această situație, sunt, în schimb, decisive anvelopele. Așa cum este menționat în montajul Duster Cool Travels, Audi Q7 vine cu anvelope de iarnă uzate.
Își spune cuvântul și diferența colosală e greutate. Aproximativ 2,3 tone cântărește Q7 quattro, pe când cântarul se oprește la aproximativ 1,4 tone pentru Duster 4WD.