
Sesiune foto cu două ARO 24x spre finalul primului sfert din secolul 21? Pentru că e vorba de valori esențiale…
Există siluete de mașini care pot fi considerate repere pentru cultura auto națională. Le vezi numai conturul și știi imediat despre ce e vorba. Germania are VW Broscuță și Porsche 911, englezii pot conta aici pe profilul masiv al limuzinelor Rolls-Royce sau pe finețea lui Jaguar E-Type. La fel, Corvette sau un pickup-truck ar fi reprezentative pentru SUA, iar Citroen DS și sedanurile cu hayon de la Renault, pentru Franța. Că tot a venit vorba de Renault, imaginea sa a lăsat o amprentă puternică și asupra culturii auto din România. Mai putem vorbi și despre altceva în cazul țării noastre care să fie 100% românesc? Seria ARO 24x, fabricată timp de mai bine de 30 de ani la Câmpulung Muscel, are tot ce-i trebuie în sensul respectiv.
Inedit: sunt persoane care, la vederea unor imagini cu exemplare Mercedes Clasa G din primii 10-15 ani de fabricație, fac confuzia cu ARO 24. Una peste alta, o mașină românească și una germană se întâmplă să fie confundate pe motive stilistice. Cine s-a inspirat din imaginea cui aici? Conform celor declarate de inginerul Sergiu Marcu pentru Evenimentul Muscelean, arhitectul Adrian Vișan a elaborat formele lui ARO 24 începând de prin 1965- 1966.
Expunerea în premieră mondială a unui ARO 244 a avut loc cu prilejul evenimentului EREN 1969 (Expoziția Realizărilor Economiei Naționale). Probabil că spațiul alocat automobilelor românești la acea ediție EREN a făcut senzație, deoarece nu departe de ARO 244 se găsea și Dacia 1300. Un ochi atent ar fi observat că farurile lui ARO 244 și ale Daciei 1300 sunt similare. Cu câțiva ani în urmă am aflat de la Laurențiu Sterian, designer la ARO începând din 1978, că pentru prototypingul modelelor de caroserie ale lui ARO 24 s-a colaborat cu parteneri din Germania, deoarece dotările și experiența necesare pentru așa ceva lipseau din România.