Aro
IMS, mașina de armată care încă trezește admirație
Legenda ARO a început în anii ’50 cu o mașină legendară ce încă îi mai fascinează pe pasionați. IMS a fost primul automobil de teren produs în România.
După cel de-al Doilea Război Mondial, conform conceptului integrării economice în lagărul socialist, la Câmpulung Muscel a demarat mai întâi fabricarea primelor motociclete românești, apoi s-a trecut la producerea de componente pentru automobilele tot-teren sovietice GAZ 69.
O parte din soluțiile tehnice specifice acestora lăsau loc de mai bine, ceea ce i-a inspirat pe specialiștii români să aducă perfecționări. Anul 1957 a fost marcat de integrarea completă în fabricație a modelului IMS-57 (inițialele IMS venind de la Întreprinderea Metalurgică de Stat, cifra 57 făcând referire la an). Motorul de 3260 cmc al mașinii furniza 50 CP, iar consumul era de 24 l/100 km.
Înfățișarea mașinii era similară cu a lui GAZ 69, iar elementele caroseriei se fabricau manual, prin mularea tablei pe matrițe din lemn. De altfel, întreaga asamblare a automobilelor se făcea manual.
Doi ani mai târziu a fost introdus modelul M59, al cărui propulsor dispunea de 56 CP și o caracteristică de cuplu mai bună. Acesta este și momentul înlocuirii ștergătoarelor acționate manual cu unele puse în mișcare de un sistem electric. În timpul fabricației lui M59, uzina a cunoscut o fază de dezvoltare importantă, trecând de la 803 automobile (asamblate în 1959), la 3222 de exemplare (asamblate în 1963).
Vezi mai departe pe: https://aro4x4.ro/ims-masina-de-armata-care-inca-trezeste-admiratie-2/