Ineos
Ineos Fusilier: Un nou competitor pentru viitorul Mercedes-Benz EQG
Ineos lansează cel de-al treilea model din istoria sa. Fusilier pe numele său, noul SUV folosește un sistem de propulsie complet electric și ar putea fi un concurent pentru viitorul Mercedes-Benz EQG.
După lansarea pe piață a SUV-ului Grenadier și a camionetei Quartermaster, Ineos prezintă primul său model electric. Fusilier este cel mai mic model din gama actuală a producătorului, fiind o versiune compactă a lui Grenadier, dar cu câteva influențe de design care ne aduc aminte de Mercedes-Benz Clasa G.
Ușor mai mic decât Grenadier, noul Ineos Fusilier va fi pus în mișcare doar de motoare electrice, dar va putea fi echipat și cu un range extender. Acesta constă într-un mic motor pe benzină ce poate încărca bateria mașinii la nevoie.
„Pe măsură ce am dezvoltat acest vehicul, am ajuns rapid la concluzia că, pentru a merge spre decarbonizare, dar pentru a continua să producem mașini pe care consumatorii doresc să le conducă, avem nevoie de o combinație de tehnologii de propulsie. BEV-urile sunt perfecte pentru anumite utilizări: călătorii mai scurte și livrări urbane, dar industria și guvernele trebuie să aibă așteptări realiste cu privire la alte tehnologii care pot ajuta la accelerarea ritmului necesar de schimbare. Acesta este motivul pentru care oferim un grup motopropulsor suplimentar pentru Fusilier, unul care reduce drastic emisiile, dar care are autonomia și capabilitățile de realimentare necesare”, a declarat Sir Jim Ratcliffe, președintele Ineos.
Ineos spune că Fusilier folosește o platformă de tip „skateboard”, cu o caroserie din oțel și uși din aluminiu. Compania nu a dezvăluit încă cifrele de performanță, dar vara trecută a spus că platforma sa electrică ar putea oferi până la 400 de kilometri autonomie cu o singură încărcare.
La fel ca Grenadier, Fusilier a fost dezvoltat cu ajutorul Magna, în Austria. Compania are multă experiență cu mașini de teren și se ocupă inclusiv de producția Mercedes-Benz Clasa G. Compania spune că Fusilier va fi supus unui program amplu de testare, inclusiv teste pe muntele Schöckl, acolo unde este testat și celebra Clasă G. După finalizarea testelor, producția va lua startul în fabrica Magna din Graz.