Quantcast
Ineos Grenadier, offroader-ul cu siluetă de Aro şi de Defender, a ajuns în Canada şi are parte de primele aprecieri – Auto 4×4
Ineos

Ineos Grenadier, offroader-ul cu siluetă de Aro şi de Defender, a ajuns în Canada şi are parte de primele aprecieri

Despre offroader-ul Grenadier am scris de mai multe ori în ultimii ani, or, istoria lui este deosebit de interesantă şi unică în timpurile noastre, când miliardarul britanic Jim Ratclife, care şi-a făcut averea în industria chimică, a decis că pensionarea pentru totdeauna a Defender-ului clasic nu poate rămâne fără un răspuns.

Şi-a zis atunci că va crea o maşină nepretenţioasă de offroad, fără alură de lux, care să fie cu adevărat durabilă şi capabilă, aşa cum maşinile moderne au cam uitat a fi. Iar în rezultat a apărut Grenadier, un offroad cu o siluetă care aminteşte foarte mult de modelele Aro din familia 24, de cândva. Şi apoi, exemplul lui Grenadier e într-o mare măsură şi un exerciţiu de imaginaţie a ceea ce ar fi putut ajunge Aro astăzi, dacă fabrica din Câmpulung-Muscel n-ar fi fost devalizată.

Ei bine, noul Ineos Grenadier a ajuns acum şi în America de Nord, inclusiv în Canada, şi are parte de primele aprecieri de acolo, de la cei pentru care un asemenea offroader e ceva şi mai exotic în comparaţie cu pick-up-urile lor obişnuite, sau SUV-urile mai populare.

Desigur, maşina atrage din start prin silueta şi filosofia sa, dar, privind la rece, canadienii au şi o mică doză de scepticism iniţial, faţă de cât de unică e azi această maşină şi care-i sunt şansele la succes, într-o lume înc are mai există totuşi o Toyota Land Cruiser care poate face multe din lucrurile pe care Grenadier şi la adjudecă.

Şi apoi, levierul cutiei de viteze, preluat direct de la BMW, nu se potriveşte cu nimic altceva de la interior şi doar aminteşte că Grenadier face uz de motorul B58 al celor de la BMW, cu tot cu cutia automată de la ZF.

Direcţia e catalogată drept flască, din cauza punţii rigide din faţă. Iar senzaţiile de condus par a fi mai apropiate de G-Class.

Totuşi, maşinii nu-i ia decât câţiva kilometri să cucerească pasionaţii auto care ajung să o conducă. O fi ea imperfectă pe asfalt, dar a fost construită pentru a fi excepţională în offroad şi e una din puţinele maşini care vrea să rămână specializată, genială într-un fel, fără a vrea să placă tuturor.

Are toate ingredientele mecanice necesare pentru a fi un offroader adevărat, de la cadrul dur, până la diferenţiale mecanice şi punţi rigide şi multe din lucrurile la interior sunt făcute mecanic intenţionat, pentru a reduce din complexitatea electronică.

E într-atât de puternică această personalitate a ei, încât dacă ne-am imagina azi că Aro ar fi continuat să existe ca o marcă exclusiv dedicată SUV-urilor şi offroader-elor şi cineva ar fi vrut să proiecteze un succesor pentru Aro 244, care să rămână fidel tuturor ingredientelor de bază, dar totodată să folosească beneficiile tehnologiilor moderne, probabil exact aşa ar fi trebuit să arate acel succesor al offroader-ului românesc.

Tags
Close