Masina din acest test drive este una dintre cele mai importante pentru francezi, pentru simplul fapt ca este singurul SUV de clasa compacta, care are o solutie tehnica premium, respectiv singurul care poate concura producatorii germani si japonezi.
DE CE C5 AIRCROSS IN 2023?
In primul rand pentru ca masina de fata a primit un facelift meritat, insa si pentru ca ramane, fara discutii, una dintre cele mai bune solutii pentru cei care vor un SUV confortabil si nu vor sa plateasca 60.000 de euro pentru un GLC sau X3.
“Micutul” francez are cea mai confortabila suspensie din segment, o solutie tehnica care imita caracteristicile vechiului tren de rulare Hydractiva III de la precedentele modele Citroen C5 si C6.
Aceasta suspensie se numeste Progressive Hydraulic Cushions si utilizeaza o noua generatie de amortizoare, singurele de pe piata care schimba complet comportamentul masinii pe denivelari.
In plus fata de acest tren de rulare, vedem din nou ca Citroen C5 Aircross are cele mai mari si conforatabile scaune din segment, respectiv ofera o convietuire mult mai placuta la drum intins decat toti concurentii sai directi.
PHEV DE 225 CP SI CUTIE AUTOMATA JAPONEZA
In timp ce Kia/Hyundai au pe modelele PHEV o cutie AT6, in timp ce Renault a inventat o cutie multimodala de unica folosinta si Toyota are cutia eCVT lamentabila in utilizare, cei de la Citroen au ales cutia Aisin AT8 electrificata.
Adica, cutia gasita pe acest C5 Aicross este identica cu cea de la modelele Volvo PHEV de 90.000 euro sau la modelele BMW/Mini hybrid cu motoare transversale de peste 50.000 euro.
Realitatea crunta pentru concurenta sa directa este ca acest Citroen are sub capota o tehnologie PREMIUM, fara ca multi clienti sa stie, de unde si comportamentul rutier de clasa.
Adica, cutia gasita pe acest C5 Aicross este identica cu cea de la modelele Volvo PHEV de 90.000 euro sau la modelele BMW/Mini hybrid cu motoare transversale de peste 50.000 euro.
Realitatea crunta pentru concurenta sa directa este ca acest Citroen are sub capota o tehnologie PREMIUM, fara ca multi clienti sa stie, de unde si comportamentul rutier de clasa.
CARE SUNT PERFORMANTELE SI CE CONSUM ARE?
Motorul pe benzina 1.6 PureTech de 181 CP si 300 Nm este extrem de rafinat si performant, iar motorul electric din cutia de viteze are la randul sau 110 CP si 320 Nm, in total Stellantis afisand o putere cumulata de 225 CP si 360 Nm.
Pe sosea, lucrurile stau insa complet diferit, pentru ca avem o cutie automata cu convertizor cu 8 trepte, care afiseaza o turatie foarte mica chiar si la o viteza de 140 km/h, adica avem un consum real de benzina extrem de mic, chiar si fara ajutorul motorului electric.
Daca un Tucson PHEV sau un RAV4 Hybrid consuma pe autostrada in acelasi regim undeva la peste 10 litri de benzina, acest C5 Aircross, fara energie in acumulator, in modul Hybrid, consuma real doar 7.5 litri de benzina.
Cu cei 43 de litri de benzina poti merge fara probleme chiar si 800 km in mediul urban, cu conditia sa nu uiti sa incarci acumulatorul de 12.9 kwh, care permite masinii la randul sau o autonomie EV de aproximativ 45-60 km.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul C5 Aircross 2023 facelift ramane, fara discutii, unul dintre cele mai bune SUV-uri PHEV de pe piata, schimbarile optice de la exterior si noul display multimedia intregind imaginea masinii pe piata.
C5 Aircross ramane singurul cel mai confortabil SUV din acest segment, pentru ca are cel mai bun tren de rulare, iar tehnica cu motor PureTech si cutia japoneza eEAT8 Aisin sunt doua ingrediente greu de contestat.
Singura posibila problema este pretul de vanzare destul de mare pentru un Citroen, insa aici fanii ne vor atentiona ca toti concurentii sai directi sunt la acelasi nivel al pretului, insa tehnologic inferiori.
PRO
Imagine de marca
Motor pe benzina puternic si relativ economic
Motor electric de 110 CP integrat in transmisie
Cutie eEAT8 Aisin cu convertizor de cuplu rafinata in utilizare
Acumulator mare de peste 13 kwh
Greutate la gol relativ mica pentru un full size SUV tip PHEV
Cea mai buna suspensie din segment-Progressive Hydraulic Cushions
Connected CAM Citroen usor de utilizat
Poate merge in modul EV cu o viteza de 135 km/h
Tapiterie piele Hype Black (piele perforata Paloma Noir Mistral / piele Nappa Saphir Blue)
CONTRA
Rezervor mult prea mic de benzina 43 litri
Pret mare de achizitie pentru un Citroen 43.700 €
Lipsa scaune ventilate
Consum mare in oras cand ramai fara energie in acumulator
Lipsa capacitate de incarcare de la statii publice DC 50KW
Lipsa din gama a versiunii 4WD de 300 CP Hybrid4
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8
Putere maxima CP/KW – rot/min: 181–5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300-3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43
Motor Electric
1 motor electric 110 CP/320 Nm-Total putere cumulata 225 CP
Cuplu motor cumulat de 360 Nm la zero rpm
Acumulator- 13.2 kwh
Autonomie electrica- 53 km
Timp incarcare 2.3 kw in 5 ore
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8 Aisin Electrizata
Dimensiuni
Lungime (mm): 4500
Latime (mm): 1860
Inaltime (mm): 1689
Ampatament (mm): 2730
Portbagaj: 460-1510
Greutate la gol kg: 1750
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.7
Viteza maxima (km/h) –230
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.4
Pret
Pret lista cu TVA : 43.700 euro din care scade Rabla de 6.500 euro si ajungem la 37.200 Euro
SURSA: autolatest.ro