Quantcast
Noul SUV SsangYong Torres – Auto 4×4
SsangYong RextonSUV

Noul SUV SsangYong Torres

SsangYong a adus pe piață un nou SUV cu care speră să atragă clienții dornici de mult spațiu. Torres, pe numele său, dă startul unei noi ere pentru producătorul coreean. Am luat la test un exemplar pentru a vedea ce oferă, cum se comportă și dacă este o alternativă demnă la alte modele precum Hyundai Tucson, Skoda Kodiaq sau Renault Austral.

SsangYong Torres este cel mai nou SUV al producătorului coreean și introduce o nouă filosofie de design. Cei mai atenți vor observa că nu prea există logo-uri SsangYong pe noul model: le vedem doar pe roți și pe hayon-ul portbagajului. Este o perioadă de tranziție pentru brand, deoarece își va schimba numele în KG Mobility

dar, până atunci, mașinile vor continua să fie vândute drept SsangYong.

Torres este construit pe aceeași platformă tehnică cu Korando, mașină cu care împarte și trenul de rulare. Chiar dacă își împarte baza cu Korando, este o mașină mai lungă, mai lată și mai înaltă decât SUV-ul cu care împarte platforma tehnică. Indiferent de echipare, Torres este dotat cu motorul de 1,5 litri și 163 CP / 280 Nm, pe care îl știm deja și de pe celelalte modele ale brandului. În funcție de configurație, acesta poate fi cuplat cu o transmisie automată cu 6 rapoarte sau cu una manuală cu același număr de trepte.

SsangYong Torres este total diferit de tot ce am văzut până acum în oferta producătorului coreean. Noul model are un design complet diferit de celelalte modele din gamă. Este o mașină mare, lungă de 4,7 metri, lată de 1,89 m și înaltă de 1,72 m. Proporțiile sunt masive, cu foarte multe linii drepte și pasaje ale roților pătrățoase, care accentuează aspectul robust.

Partea frontală este dominată de elementele grilei frontale, care aduc puțin aminte de Jeep, și de farurile full LED. Pe bara frontală este inscripționat textul Torres, iar protecțiile din plastic montate în partea inferioară arată bine, chiar dacă nu au neapărat un rol de protecție.

Mașina este masivă din profil, iar jantele de 20 de inch cu care a fost exemplarul de test contribuie la amplificarea dimensiunilor mașinii. Ce-i drept, noi am alege jantele de 18 inch, pentru un confort sporit. Interesant este că, în partea din spate, SsangYong a decis să includă un element de design care seamănă cu carcasa unei roți de rezervă. Lângă acesta regăsim mânerul de deschidere al portbagajului, care doar dă impresia că se deschide în lateral. În realitate, se deschide în sus, ca la majoritatea mașinilor.

Datorită dimensiunilor mai mari, noul SsangYong Torres este o mașină foarte practică și versatilă. Spațiul interior este cât se poate de generos, pentru toți ocupanții, indiferent de statură. Atât în față, cât și în spate, pasagerii beneficiază de mult spațiu pentru picioare, dar și de mult loc la cap.

Până la 5 oameni pot călători fără probleme la bordul lui SsangYong Torres. În plus, unghiul spătarului banchetei poate fi modificat, pentru a asigura și mai mult confort pasagerilor spate. De asemenea, pe versiunile superioare, scaunele față sunt electrice, au încălzire, chiar și ventilație. Cei din spate sunt tratați cu o banchetă încălzită.

Spațiul în portbagaj este mai mult decât generos. Deschiderea hayon-ului este amplă, iar gura de încărcare este suficient de lată și de înaltă pentru a facilita încărcarea bunurilor. Cu banchetele ridicate, portbagajul lui Torres măsoară 703 litri, iar dacă rabatăm bancheta, volumul total ajunge la 1662 de litri.

În plus, există foarte multe spații de depozitare. Buzunarele fețelor de ușă sunt încăpătoare, la fel și consola centrală, acolo unde avem până la 3 suporturi de pahare, un încărcător wireless și un alt spațiu pentru depozitarea telefonului. În plus, cotiera este foarte spațioasă și am apreciat faptul că este capitonată la bază, astfel că lucrurile pe care le punem în ea nu vor face zgomot.

Ținuta de drum și vizibilitatea

Din punct de vedere dinamic, noul Torres nu va impresiona. Cei 163 CP ai motorului de 1,5 litri, în combinație cu transmisia automată, nu vor oferi accelerații fulminante. Totuși, cutia de viteze schimbă foarte bine, iar motorul este, de cele mai multe ori, destul de silențios.

Mașina a surprins prin confortul oferit, în ciuda faptului că a fost dotată cu jante de 20 de inch. Suspensia lucrează foarte bine și amortizează fără probleme majoritatea denivelărilor. Este o mașină calibrată pentru confort și face față cu brio drumurilor din România. Ce-i drept, ruliul este destul de pronunțat, mașina se înclină în viraje, dar nu într-un mod periculos sau care să inspire nesiguranță.

Grație poziției înalte de condus, a suprafețelor vitrate mari și a bordului amplasat destul de jos, vizibilitatea este foarte bună. Cu toate că este o mașină mare, nu este greu de parcat, lucru la care contribuie și colțurile bine definite ale caroseriei. Singura obiecție pe care o aducem la capitolul vizibilitate este montantul C, care este gros și obstrucționează destul de tare vizibilitatea.

Consumul

Când vine vorba de neajunsuri, trebuie să începem cu eficiența. Torres este o mașină care consumă mult. Motorul de 1,5 litri nu este cel mai economic propulsor de pe piață și nu este ajutat de nicio formă de hibridizare. Sunt momente în care mașina se simte submotorizată, în special atunci când vrei să faci o depășire sau se te angajezi pe autostradă – în aceste situații vei simți cel mai mult nevoia de mai multă putere. Acest lucru este acompaniat de consumul mare de carburant. Am condus mașina destul de atent, iar consumul final a fost de 9,7 l/100 km.

Integrarea ecranelor

La fel ca multe alte mașini moderne, SsangYong Torres este echipat cu ecrane digitale, dar, în unele cazuri, aș fi preferat să am și comenzi fizice. Tabloul de bord este compus din 3 ecrane, dintre care doar cel din mijloc poate fi configurat cu diferite informații. Își îndeplinește menirea, dar s-ar putea să nu satisfacă pe toți.

Ecranul central, pe care rulează sistemul de infotainment, răspunde bine, dar marginile mari sunt destul de deranjante, mai ales în 2023. Există câteva butoane pentru scurtături, dar care nu funcționează în toate meniurile, după cum am descoperit. Totuși, se conectează repede la Android Auto și rulează bine, chiar dacă integrarea se poate face doar prin intermediul unui cablu.

Nu în ultimul rând, ecranul climatizării. SsangYong a decis să folosească un ecran tactil care să înglobeze funcțiile climatizării și încă alte câteva pe lângă. Poate că unii vor prefera soluția minimalistă, dar ar fi fost mai facil să existe câteva comenzi fizice, pe care le poți acționa direct. Acest ecran este poziționat destul de jos și trebuie să îți iei ochii de la drum pentru a regla temperatura, pentru porni scaunele încălzite sau ventilate sau pentru a schimba modurile de rulare.

Concluzii

SsangYong Torres este un SUV care va satisface nevoile majorității care caută o mașină spațioasă, practică, de familie. Prețurile pornesc în România de la 28.950 de euro, iar mașina testată de noi, o versiune de top de pe care a lipsit doar tracțiunea integrală, a avut un preț de 38.470 de euro cu TVA inclus.

Probabil că cei mai mulți dintre clienți se vor orienta către o variantă de mijloc, iar pentru acei bani vor primi destul de multă mașină. Într-adevăr, Torres nu are pretenții premium, dar asamblarea este destul de solidă. Mașina este foarte ofertantă prin spațiu, dar consumul mare de carburant s-ar putea să îi îndepărteze pe unii dintre doritori. În plus acesta va crește în cazul versiunii cu tracțiune integrală.

Tags

Leave a Reply

Close