Auto ElectriceFordOff-Road
Războiul pick-up-urilor EV de-abia începe: Ford F-150 Lightning
Dacă Tesla a anunțat anul trecut un pick-up electric cu o listă de dotări impresionante și n-a livrat-o încă într-o formă de serie, Ford face pasul decisiv cu F-150 Lightning. Acesta a fost lansat în prezența președintelui SUA, Joe Biden, care a și condus automobilul.
Așa cum v-am anunțat anterior despre apariția F-150 Lightning, acest nou pick-up truck va încerca să mute americanii în lumea automobilelor complet electrice (EV) pe bază de baterii (BEV). Ford mizează ca acest vehicul, cel mai popular din portofoliul său și cea mai vândută mașină din America în ultimii 40 de ani, va reuși să arate companiilor și persoanelor fizice avantajele economice și de mediu pe care le presupune propulsia electrică.
Camioneta F-150, așadar, primește tratamentul EV. Pentru ca aceasta să fie construită de la zero Ford a construită o noua fabrică. Aceasta are deja peste 500 de angajați.
Ford promite că acest nou BEV al mărcii va fi mai rapid decât varianta de vârf Raptor și va include în echiparea standard suspensie spate independentă, un portbagaj frontal electric, „suficientă energie pentru a alimenta o casă timp de trei zile” și o benă acționată electric.
Mai mult, intrarea în sectorul EV presupune și posibilitatea ca din când în când automobilul să primească actualizări wireless.
Ford F-150 Lightning – puternic!
F-150 Lightning are 563 de cai putere și 1050 de Nm. Poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde.
În variantele de echipare superioară, F-150 Lightining va putea tracta maximum 4,5 tone. Camioneta va avea și un sistem prin care va calcula autonomia, în funcție de încărcarea transportată.
F-150 Lightning va beneficia și de BlueCruise, un serviciu prin care mașina poate rula în siguranță fără intervenția șoferului pe aproximativ 160.000 de km de autostradă din SUA și Canada.
F-150 Lightning are o autonomie în varianta standard de 370 de km sau de 480 de km pentru modelele echipate cu bateria mai mare.
Ford F-150 e atât de popular, încât și fostul președinte al SUA George W. Bush are un model în garajul propriu. Acum rămâne de văzut dacă această tranziție către BEV va rămâne pe placul americanilor.
Prețul de pornire fără alte subvenții pentru F-150 Lightning în SUA va porni de la aproximativ 32.000 de euro (fără taxe). Suma este apropiată cu ceea ce Tesla ar fi încasat pentru Cybertruck, dacă aceasta ar fi fost lansată.