Stiri
Un cunoscut model 4×4 este cea mai puțin fiabilă mașină
Land Rover-urile sunt cunoscute drepte legende ale durabilității, însă ar putea prezenta probleme pentru proprietarii lor atunci când vine vorba de defecțiuni.
Cercetătorii de la JD Power, o companie de analiză a datelor despre consumatori, au publicat un studiu privind fiabilitatea vehiculelor, bazat pe feedback-ul a 30.062 de proprietari de vehicule cu o vechime de trei ani.
Modelele Land Rover au avut cele mai multe intervenții tehnice, potrivit The National, urmate de Lincoln, Audi, Ford și – încă o supriză – Mercedes.
La polul opus, s-au remarcat fiabilele Lexus, Genesis(Hyundai) și Kia. Mitsubishi, Toyota și Nissan au intrat în top 10, iar la mijlocul clasamentului se află Jeep, Honda și Mazda.
JD Power 2023 US Vehicle Dependability Study a analizat modelele diferitelor mărci pentru a vedea cum se comportă acestea în ceea ce privește calitatea, înlocuirea componentelor și dacă mai sunt atractive pentru proprietar.
Rezultatele au fost măsurate în funcție de câte probleme au fost întâmpinate la 100 de mașini ale mărcii și modelului respectiv.În acest an, studiul a arătat o medie a industriei de 186 de probleme la 100 de vehicule (PP100), cu șase mai puține decât în 2022.
Kia s-a clasat pe primul loc în segmentul pieței de masă pentru al treilea an consecutiv, urmată de Buick, Chevrolet, Mitsubishi și Toyota.
În cazul mărcilor premium, Lexus a fost însoțit în fruntea listei de Genesis, Cadillac și BMW.
Unele dintre cele mai frecvente probleme între 90 de zile și trei ani de proprietate sunt defecțiunile bateriei de pornire, Android Auto/Apple Car Play și defecțiuni legate de recunoașterea vocală, conectivitatea sistemului Bluetooth integrat, ecranul tactil/ecranul de afișare dificil de utilizat, numărul insuficient de prize de alimentare/porți USB și sistemul de navigație cu harta inexactă/neactualizată.
În ceea ce privește modelele individuale, Toyota C-HR și Lexus RX au fost cele mai bine clasate modele din studiu, fiecare cu 111 PP100. Ambele modele au prezentat îmbunătățiri în opt din cele nouă categorii de probleme față de anul trecut.